اخبار و مقالات

شانس زیاد صادرات شیرینی و شکلات در زمان تحریم‌های آمریکا
تاریخ انتشار : 1397/7/2 ساعت 09:34:45
معاون وزیر صنعت در بازدید از نمایشگاه شیرینی و شکلات:

شانس زیاد صادرات شیرینی و شکلات در زمان تحریم‌های آمریکا /شاهد محصولات جدیدتری نسبت به گذشته هستیم

خسروتاج معاون وزیر صنعت در بازدید از نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این صنعت گفت: امروز جامعه جهانی برخلاف رفتاری که آمریکا نشان می‌دهد، همراه ایران است و دولت ترامپ را مورد سرزنش قرار می‌دهد. چراکه ایالات متحده یک حرکت غیرقانونی و غیراخلاقی انجام می‌دهد. بنابراین امروز علاوه بر بازار کشورهای همسایه ما شانس بسیار زیادی برای صادرات محصولاتمان به سایر بازارها داریم.

خسروتاج  معاون وزیر صنعت نیز گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند در این نمایشگاه محصولات خود را در برخورد مستقیم با مخاطبان و سایر واحدها مورد ارزیابی قرار دهند. خسروتاج با بیان این‌که در صنعت شیرینی و شکلات بیش از سایر صنایع نوآوری احساس می‌شود، عنوان کرد: فعالان این صنایع می‌توانند با تغییر مداوم طعم، مزه و بسته‌بندی محصولات خود انگیزه مصرف‌کنندگان را افزایش دهند. به همین دلیل کسی امروز نمی‌تواند نقش نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات را در توسعه، رقابت‌پذیری و بازاریابی این صنعت نادیده بگیرد. به همین دلیل برای فعالان صنعت شیرینی و شکلات، سازندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان مواد اولیه فرصتی فراهم شده است تا درباره صنعت خود به مذاکره و گفت‌وگو بنشینند.
وی درباره وظیفه شرکت ها در زمان تحریم گفت: در این شرایط لازم است شرکت‌ها با ساز وکار جدید تبلیغات، بازاریابی و فروش آشنا شوند و در ارزآوری کشور آن را به کار گیرند.
وی با اشاره به محصولاتی که در نمایشگاه امسال عرضه شده است، تشریح کرد: پس از ورود به هر غرفه اولین سوال ما درباره محصولات جدید است. خوشبختانه امسال شاهد ارائه محصولات جدیدتری نسبت به سال گذشته هستیم که می‌توان به توسعه صادرات آنها امید داشت.